Stylish : Tukar Theme Facebook, YouTube, Google, Dan Banyak Lagi!!!!

Your comment You are on Facebook Timeline, Trik Edit posts?
Apa itu Stylish? Stylish ialah plugin untuk mengubah theme sesuatu laman web yang ternama seperti Facebook, Google, Youtube, Tumblr, Yahoo, Wikipedia, Myspace, Orkut, ahh banyak lagilah. Tanpa membuang masa mari kita mulakan. Apa yang korang perlu ada adalah:


Chrome Extension 

Mozilla Addon 

Lepas install je, korang pergi ke website ni pula. KLIK HERE 

Mari kita cuba Facebook Theme menggunakan browser Mozilla Firefox
Pergi website tu pastu klik Facbook themes. Pastu pilih la theme yang korang suka, pastu klik nama theme tersebut lalu klik butang "Install with Stylish". Dibawah ni saya pilih theme "Dark Shiny Green Galaxy"

Lepas tu dia akan keluar macam gambar di bawah ni. Korang tekan Install je OK.



Selepas itu theme Facebook korang siap di Install!. Kalau nak disable/enable theme ni pergi keTools>Add-ons dan pilih Stylish, seterusnya tekan button Options.




Seterusnya korang boleh tekan button Disable untuk kembalikan theme Facebook kepada asal. Kalau korang nak guna theme yang lain pula, caranya sama macam di atas, tapi pastikan hanya satu theme untuk sesuatu website je boleh aktif. Sebabnya kalau banyak theme Facebook aktif dalam satu masa boleh buat web browser korang jadi berat dan sangkut masa nak layari website tersebut.


p/s: step ni sama jak dgn ubah theme yang lain, ok?!
« Previous
 
Next »
 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...