Down Or Is It Just Me? – Ketahui Status Talian Halaman Web

Your comment You are on Informasi Edit posts?
Down Atau Is It Just Me? adalah perkhidmatan web yang popular untuk mengetahui status talian halaman web. Ianya akan menyemak sama ada URL laman web yang anda masukkan masih berada di talian atau servernya sedang “down“. Website ini akan membantu anda untuk mengetahui adakah hanya anda mengalami masalah di talian atau orang lain juga memiliki website yang sama yang tidak boleh diaksesnya seperti anda. Sebagai contoh, jika anda tidak dapat mengakses YahooGoogle atau YouTube, anda boleh menggunakan aplikasi web ini untuk melihat adakah ada sesuatu yang tidak kena dengan laman web tersebut atau ianya hanya terjadi kepada anda.


Sesetengah orang mungkin berfikir server sedang down di saat mereka tidak boleh mengakses ke website dan terjadinya mesej error seperti “unable to connect“. Tapi sebenarnya, hanya dia sahaja mempunyai masalah sambungan pada internet sedangkan orang lain boleh mengakses halaman seperti biasa.
Jadi, jika anda berfikir bahawa laman anda sedang “down“, pastikan anda menyemak dengan Down Atau Is It Just Me? terlebih dahulu sebelum anda membuat andaian. Mungkin website anda benar-benar “down” atau hanya anda yang mempunyai masalah sambungan pada internet anda.
Untuk menyemak status website anda di talian sila layari Down Atau Is It Just Me?
« Previous
 
Next »
 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...